Bij het maken van keuzes omtrent ons bedrijf, wegen we uiteraard de voor- en tegens tegen elkaar af. Ben jij er nog niet uit of autobestickering bij jou past? Lees dan verder en laat je overtuigen.


Het bestickeren van je auto is de meest efficiënte manier van promoten.
Een auto heb je om je te kunnen verplaatsen van A naar B. Of dit nu een auto van de zaak is, of dat je er privé in rijdt, er worden vaak een behoorlijk aantal kilometers mee gemaakt. Wanneer jij je auto laat bestickeren, neem je automatisch de reclame met je mee en draag je een boodschap uit. Je auto word gespot, en daarmee jouw bedrijf. Zelfs wanneer je geparkeerd staat, zal jouw auto met bestickering de aandacht trekken. Autobestickering zorgt ervoor dat je een blikvanger op de weg bent en zorgt ervoor dat een potentiële klant de reclame niet kan wegklikken zoals dat op het web wel het geval is. Super handig dus!


Herhaling, herhaling en nog eens herhaling.
Uit de cijfers van het Centraal Bureau voor Statistiek is gebleken dat een auto met autobestickering circa 160.000 keer per maand word gezien! Uiteraard is dit een gemiddelde, mocht je meer kilometers maken dan zal dit aantal natuurlijk vele malen groter zijn. Daarnaast is het niet zo dat autobestickering alleen de aandacht trekt wanneer de auto zich verplaatst, zoals eerder aangegeven, maar krijg je ook bekijks wanneer je auto geparkeerd staat bij het winkelcentrum in de buurt.


Creëer naamsbekendheid.
Autobestickering heeft vele voordelen. Ga je bestickerd de weg op? Verwacht dan niet meteen dat je om zult komen in het werk. Dit kost tijd. Maar belangrijker nog, er dient vertrouwen opgebouwd te worden. En juist dat vertrouwelijke gevoel wek je op, door op te vallen met onder andere autobestickering. Maar ook door het hebben van een pakkende design, zodat het oog in feite naar de autobestickering word toegetrokken. Lange of moeilijke namen en ingewikkelde designs blijven zelden bij mensen hangen. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat een persoon circa drie seconden naar jou auto zal kijken, kies daarom voor simpele maar opvallende autobestickering. Hoe vaker men jouw bedrijf voorbij ziet komen, hoe meer vertrouwen het creëert.


Je staat in de spotlight.
Het doel van autobestickering is uiteraard dat je op zult vallen en men je bedrijf uiteindelijk zal herkennen. Maar autobestickering heeft ook een keerzijde. Je auto is met autobestickering een visitekaartje, wat ervoor zorgt dat er meer aandacht op jou, als deelnemer van het verkeer, is dan voorheen. Ben je een asociale weggebruiker, rijdt je mensen zowat van de fiets en verleen je geen voorrang? Onthoudt dan dat je de aandacht trekt door je autobestickering en het bedrijf op deze manier in een kwaad daglicht zet. Daarnaast is het zo dat op het moment je rondrijdt met autobestickering maar je auto zit onder de modder en zand, dit ertoe kan leiden dat men verwacht dat jou werkwijze ook niet zo proper zal zijn. Gelukkig zijn dit simpele punten die je met een klein stukje bewustwording, makkelijk uit de weg
kunt gaan.


Veel aandacht, weinig kosten.
De laatste maar zeker niet het minst. Autobestickering is een zeer goedkope manier om reclame te maken. Of je nou kiest voor een fullcollor print voor op de gehele auto, of je zet alleen je bedrijfsnaam erop, uiteindelijk werpt het zijn vruchten af en is dit de perfecte manier om je bedrijf te promoten. Autobestickering kan in allerlei maten en vormen en is daarnaast ook nog eens belasting aftrekbaar.